El creixement del comerç electrònic B2B ha estat fenomenal en els últims anys i aviat es posarà al nivell del comerç electrònic B2C. Això ha quedat demostrat pels informes publicats en els últims anys, que mostren com el comerç electrònic B2B ha adquirit la major part del pastís de les vendes al detall mundials.

Amb el creixement exponencial de les vendes de comerç electrònic B2C, la indústria B2B també ha seguit l’exemple. El mercat B2B no només està augmentant gradualment la seva presència en línia, sinó que també ho està fent reflectint les estratègies de comerç electrònic B2C.

Infografia situació de l’eCommerce B2B

 

 

Tant les indústries B2B com B2C estan canviant de offline a línia perquè el eCommerce s’ha convertit en el mètode de compra preferit pels clients.

Aquest ràpid canvi de comerç de offline a línia és validat per les importants inversions de gegants B2C, com eBay i Amazon, realitzades en l’espai B2B.

El creixement del comerç electrònic B2B té molt sentit perquè els compradors B2B són essencialment compradors B2C que esperen una experiència de compra en línia d’alta qualitat i sense fissures. Busquen una experiència simple i elegant, similar a la seva experiència de compres B2C quan compren com a compradors B2B.

Per tant, en lloc de gastar temps i energia a aixecar el telèfon per trucar a un proveïdor per fer preguntes sobre preus o comprometre directament amb els representants de vendes, màrqueting i servei al client, els compradors B2B prefereixen l’opció d’autoservei en línia mitjançant la investigació, recerca, compra i gestió dels seus comptes a través d’una única plataforma basada en la web.

Això, però, només es pot aconseguir a través d’una solució de comerç electrònic que té característiques robustes, és intuïtiva, posseeix capacitats d’integració per estirar el back-end i és fàcil d’utilitzar. Hi ha diverses solucions de comerç electrònic, com Magento, Prestashop, Woocommerce, etc., que proporcionen aquestes característiques per a una millor experiència del client.

Per tant, per tenir èxit com a venedor de comerç electrònic B2B, primer cal seleccionar la solució de comerç electrònic B2B correcta i després invertir en la construcció del seu lloc web utilitzant aquesta solució.

 

T’ajudem a escollir la que s’adeqüi més al teu negoci?

Contacta amb nosaltres